η ζωή μας είναι οι επιλογές μας

σακις , 31 ετών

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 31 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΙΚΑ ΕΙΜΟΥΝΑ ΕΝΑ ΠΕΔΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΚΕΙ ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΕΚΕΙ ΠΕΡΑΣΑ ΤΑ ΚΑΛΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ 17 ΜΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΩ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΠΩ ΣΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ΤΟΤΕ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΥ ΜΕ ΦΩΝΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΕ ΠΗΓΑ ΦΑΝΤΑΡΟΣ ΕΚΑΝΑ ΑΣΤΑΤΗ ΖΩΗ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΤΟ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝΕ ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΖΩΗΣ ΟΣΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΜΙΛΙΣΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΟΥΣ ΟΣΠΟΥ ΕΦΤΑΣΕ Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΡΟΧΤΕΣ ΝΑ ΤΗΣ ΜΙΛΗΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΣ ΑΝΗΧΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΣ ΠΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΕΙΧΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙ ΤΟ ΠΗΡΕ ΚΑΠΩΣ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΒΕΒΕΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝΕ ΚΑΛΑ ΟΣΠΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΞΕΣΠΑΣΕ ΣΕ ΚΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΕΞΕΙ ΚΑΙ ΟΤΗ ΤΗΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΕ  ΜΕ ΑΝΑΦΥΛΙΤΑ ΕΓΩ ΕΧΩ ΤΡΕΛΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΠΙΤΟΝΤΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΠΟΣ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΠΑΘΕΙ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ  ΕΧΩ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΑΓΑΠΑΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΛΟΓΑΡΙΣΑΣΩ ΚΑΝΕΝΑΝ Η ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΣΩ ΝΑ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΙΘΩ ΜΑΜΑΚΙΑΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΗΧΩΣ Η ΕΥΤΙΧΩΣ ΕΤΣΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΤΗΧΙΣΜΕΝΟΣ  ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΩ ΔΥΣΤΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΝΑ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΤΟ ΕΧΩ ΒΑΡΟΣ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΒΟΙΘΗΣΤΕ ΜΕ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ ΣΑΣ ΙΚΕΤΕΥΩ



ΟΜΑΔΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:

Αγαπητέ φίλε,


Η προσωπικότητα, στοιχεία της οποίας μπορεί να είναι η πίστη, η αισιοδοξία ή απαισιοδοξία, η δύναμη ή η αδυναμία, η υψηλή ή χαμηλή αυτοπεποίθηση, σίγουρα επηρεάζει την πορεία όλων των ανθρώπων και τις επιλογές τους. Την πορεία αυτή την επηρεάζει ως προς τον τρόπο ζωής που θα ακολουθήσουν, τις κρίσιμες αποφάσεις που πρέπει να λάβουν, ως προς την επιλογή κατάλληλων σχέσεων, συντρόφου και συνεργατών.
Όμως όπως κάθε καλή επιλογή είναι ένα θεμέλιο ευλογίας για το μέλλον, έτσι και κάθε λανθασμένη έχει συνέπειες που πολλές φορές γίνονται καταστροφικές.
 Η κάθε επιλογή μας λοιπόν, έχει τις επιπτώσεις και τα αποτελέσματά της στην ζωή μας, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά. Το σύνολο των επιπτώσεων των επιλογών μας είναι αυτό που καθορίζει το ποιοι είμαστε και το τι έχουμε πετύχει. Ας πάρουμε για παράδειγμα την επιλογή που ο καθένας μας έχει για την μόρφωση, το σύντροφο ή την εργασία. Είναι επιλογή μας το αν θα σπουδάσουμε ή όχι. Είναι επιλογή μας εάν θα προσπαθήσουμε να σώσουμε τον γάμο μας ή να διατηρήσουμε τη σχέση μας ή αν θα προκόψουμε στην δουλειά μας ή ακόμα εάν θα ευτυχίσουμε ή θα δυστυχήσουμε στη ζωή μας. Ναι, ακόμα και αυτή η ευτυχία πολλές φορές εξαρτάται από την επιλογή του τρόπου με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα.

Δυστυχώς συμβαίνει αρκετά συχνά την ικανότητά μας για λήψη ορθών αποφάσεων και επιλογών να την παρεμποδίζουν διάφορες κοινωνικές επιταγές και η επιρροή τρίτων προσώπων. Όταν κάποιος νιώθει πως τα συναισθήματά του ή τα «θέλω» του είναι σε αντίθεση με τους όρους αξίας που του έχουν επιβληθεί από το εξωτερικό του περιβάλλον βιώνει μια συναισθηματική σύγκρουση. Για παράδειγμα, ο φίλος, σύντροφος με τον οποίο έχουμε κοινά στοιχεία και επιθυμούμε και επιλέγουμε να είμαστε μαζί του, δεν γίνεται δεκτός από το οικογενειακό ή φιλικό – κοινωνικό περιβάλλον μας στο οποίο ανήκουμε. Έτσι ασυνείδητα μπλοκάρουμε εκείνα τα συναισθήματα και τα κομμάτια της εμπειρίας μας που μας λένε πως θέλουμε να είμαστε μαζί με αυτόν τον άνθρωπο και πείθουμε τον εαυτό μας πως δεν πρέπει. Από την άλλη πλευρά, συχνά αυτά τα απωθημένα μας συναισθήματα βρίσκουν τρόπο έκφρασης με άλλους έμμεσους τρόπους π.χ. με ψυχοσωματικά συμπτώματα, με κακή διάθεση, χωρίς να είναι σαφής ο λόγος της, με επιθετικότητα προς τους άλλους κλπ. Κάποιος άνθρωπος που συχνά κάνει τέτοιες παραχωρήσεις, απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τον εαυτό του, αλλοτριώνεται και η γνώση του πραγματικού του εαυτού συρρικνώνεται όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα να χάνει το προσωπικό του βλέμμα και κατά συνέπεια την ικανότητά του για ουσιαστική γνώση του εαυτού του και λήψη των προσωπικών του επιλογών.
Η διαδικασία διερεύνησης του πραγματικού εαυτού είναι αυτή που θα δώσει στον άνθρωπο τη δυνατότητα να τον αγαπήσει, να ζει μέσα από τις δικές του επιλογές, χωρίς να γίνεται πιόνι στα χέρια των άλλων, αλλά και να μην παρασύρεται από τη δικιά του θέληση για να δείξει μια «ιδανική», πλην όμως ψεύτικη, εικόνα προς το περιβάλλον του.
Δυστυχώς είναι δύσκολο να καταλάβουμε την στιγμή που κάνουμε μια επιλογή ή που παίρνουμε μια απόφαση, το αντίκτυπο που η επιλογή αυτή θα έχει στην μετέπειτα ζωή μας. Δεν γνωρίζουμε εάν η επιλογή μας θα μας φέρει επιτυχία και ευτυχία ή προβλήματα και δυστυχία.. Αλλά πάντα θα πρέπει να έχουμε το θάρρος να επιλέγουμε και το θάρρος να διορθώνουμε τις λανθασμένες μας επιλογές. Η συνείδηση υπάρχει πάντοτε κι έτσι μπορούμε να κάνουμε αλλαγή στις σκέψεις μας που καθορίζουν την πρόοδό μας και που διαμορφώνουν ξανά και ξανά τον χαρακτήρα και τις σχέσεις μας.
Η ευτυχία μας και η επίτευξη των στόχων μας στηρίζεται και στην ψυχική μας κατάσταση. Εάν έχουμε καταφέρει να απαλλαγούμε από τους φόβους μας, τον θυμό μας και την άρνηση, εάν έχουμε το θάρρος να ζούμε την κάθε μας στιγμή και εάν έχουμε τη δύναμη να δημιουργούμε τη δική μας πραγματικότητα βασισμένη στις προσωπικές μας αξίες, εάν δεν απορρίπτουμε την ευτυχία μας αλλά την αγκαλιάζουμε και την ενθαρρύνουμε καθημερινά, τότε είμαστε και ευτυχισμένοι και επιτυχημένοι αλλά και εσωτερικά γαλήνιοι. Είναι δική μας επιλογή το να μετατρέπουμε κάθε γεγονός στη ζωή μας σε πηγή μάθησης, σε ελπίδα, σε δύναμη για να ξεκινήσουμε ένα καινούργιο αγώνα.

Ας μην ξεχνάμε: η ζωή μας είναι οι επιλογές μας  γι’ αυτό επιλέγουμε να μάθουμε, επιλέγουμε να γελάσουμε, επιλέγουμε να ερωτευτούμε, επιλέγουμε να κλάψουμε και να πονέσουμε, επιλέγουμε να αγαπήσουμε … επιλέγουμε να την ζήσουμε έτσι όπως εμείς θέλουμε και έτσι όπως μας αξίζει!


Να είσαι καλά.