Νατάσα , 22 ετών
Γεια σας...Όπως όλος ο κόσμος, έχω κι εγώ πολλά άγχη....Τα οικονομικά πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο και η αδερφή μου πέρασε πολλές περιπέτειες τον τελευταίο καιρό...Είμαι φοιτήτρια στο πολυτεχνείο και αποφάσισα μετά από ένα διάστημα ανεμελιάς να στρωθώ για να πάρω το πτυχίο μου του χρόνου μπας και βρω και κάποια σοβαρή δουλειά και βοηθήσω και τους δικούς μου...Όμως αισθάνομαι πελαγωμένη...Ενώ διαβάζω όσο μπορώ νιώθω ότι δεν θα καταφέρω να περάσω τα μαθήματα....Ότι θα βγαίνουν τα αποτελέσματα και δεν θα έχω πετύχει το στόχο μου....Γνωρίζω πως υπάρχουν τόσο πιο σοβαρά προβλήματα και το καταλαβαίνω....Αλλά έχω αγχωθεί πολύ αυτό το διάστημα κι έχω χάσει κάθε εμπιστοσύνη στον εαυτό μου.......



ΟΜΑΔΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:
Αγαπητή φίλη,

Μέσα από το μήνυμά σας θέτετε ένα θέμα που απασχολεί τους περισσοτερούς από εμάς. Την αναζήτηση εργασίας και την ανεργία.
Μεγάλος αριθμός φοιτητών πάσχει από υπερβολικό άγχος και ανασφάλεια για το μέλλον. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Συμβουλευτικής Φοιτητών, το 70% των φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών που επισκέφθηκαν το Εργαστήριο κατά το έτος 2006-2008 ζήτησαν τη βοήθεια της αρμόδιας ψυχολόγου για να επιλύσουν το πρόβλημα της ανασφάλειας που νιώθουν για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. «Και μετά το πτυχίο τι;» είναι το ερώτημα που ταλανίζει τους νέους φοιτητές, κυρίως τις ηλικίες 21-23 που πλησιάζουν την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, η ετεροαπασχόληση, η μη αναγνώριση του πτυχίου και η οικονομική κρίση αποθαρρύνουν τους νέους και τους δημιουργούν έντονο αίσθημα ανασφάλειας, άγχος, ακόμα και φοβίες.

Ποιές είναι οι καθημερινές τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αντιμετωπίσετε το άγχος;
 - Ψυχική ευελιξία και προσαρμοστικότητα στην αλλαγή και σε νέες προκλήσεις.
- Αναθεώρηση στόχων, θέτουμε ρεαλιστικότερους στόχους
- Αναζήτηση του γέλιου. Προσπάθηστε να εντάξετε ευχάριστες δραστηριότητες στην καθημερινότητα
σας
- Οργάνωση-Επιλεκτικότητα. Οργανώστε το χρόνο σας έτσι, ώστε να μη συσσωρεύεται όλος ο φόρτος εργασίας και προσπαθείτε την τελευταία στιγμή να ανταπεξέλθετε.
- Συζήτηση. Λεκτικοποίηστε τους φόβους σας, θα σας βοηθήσει να τους επεξεργαστείτε συναισθηματικά.
- Αντιμετώπιση και αποδοχή των αλλαγών. Δείτε ρεαλιστικότερα την πραγματικότητα και κάντε ό,τι καλύτερο μπορείτε.
- Χαλάρωση και περισυλλογή. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να δει εάν οι επιλογές σας είναι καθάρά δικές σας ή προβολές - αξιώσεις των άλλων πάνω σας. Κάνε τις δικές σας επιλογές.
Ξεκινήστε να τα εντάσσετε στην καθημερινότητά σας σιγά σιγά και σίγουρα θα δείτε αλλάγές στη διάθεσή σας και τη θεώρηση της πραγματικότητας από μια διαφορετική και πιο θετική οπτική.

Περιμένουμε νεότερά σας.