Η απόφαση του χωρισμού

Αποστολια , 32 ετών

καλησπερα ευχαριστουμε πολυ που ειστε κοντα μας και μας βοηθατε. εχω μια σχεση 5 χρονων η οποια απ την αρχη ειχε τα προβληματακια της. το κυριοτερο προβλημα πιστευω πως ειναι η επικοινωνια δεν συζηταμε με τον συντροφο μου ιδιαιτερα και ουσιαστικα. ειναι εσωστρεφεις και μυστικοπαθεις και εμενα  αυτο παντα μου διμιουργουσε ανασφαλεια με αποτελεσμα να μου βγαινει γκρινια. η αληθεια ειναι πως δεν μου βγαζει τα πιο θετικα μου στοιχεια και αυτο το καταλαβα οταν βρεθηκα  με καποιον αλλο ανδρα. μαζι του ενιωθα ηρεμια και γαληνη ενιωθα να ειμαι ΕΓΩ. Δεν εχω παραλληλη σχεση ουτε θελω να κανω αλλα η αληθεια ειναι πως σκεφτομαι να χωρισω και να δωσω την ευκαιρια στον εαυτο μου να γνωρισει αυτον τον ανθρωπο αλλα με κυριευει ο φοβος. δεν ξερω πως να το πω στον συντροφο μου δισταζω και λυπαμαι μενουμε μαζι τι να του πω σηκω και φυγε να δω αν θα μου βγει η επομενη σχεση?? θελω να κανω οικογενεια βαρεθηκα τους μακροχρονιους δεσμους που απλα μου τρωνε χρονια δεν εχω εμπιστοσυνη στον εαυτο μου ουτε το θαρρος της γνωμης μου με αποτελεσμα να κανω παντα οτι θελουν οι αλλοι. περιμενω την βοηθεια σας που για μενα ειναι πολυτιμη ευχαριστω πολυ.



ΟΜΑΔΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:

Αγαπητή φίλη,


 Η απόφαση του χωρισμού χρειάζεται μια βαθύτερη επεξεργασία, ικανή να ενισχύσει τις ψυχικές αντοχές, έτσι, ώστε να βρεις την δύναμη να προχωρήσεις και να μη μετανιώσεις την άλλη μέρα, θεωρώντας την ασυγχώρητο λάθος. Μια τέτοια αποτυχία είναι πλήγμα στον εγωισμό και την αυτοπεποίθηση της γυναίκας, που παγώνει μπροστά στην προοπτική της οριστικής διάλυσης της σχέσης.

Η βαθύτερη επεξεργασία της απόφασης σημαίνει ότι είναι απαραίτητη η συνειδητοποίηση ότι, μετά τον χωρισμό, θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής σε μια νέα κατάσταση ζωής. Αυτή η μετάβαση σημαίνει:

Αλλαγή του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Οι κοινές παρέες και οι κοινοί φίλοι συνήθως εξαφανίζονται, διαλέγοντας ή να απομακρυνθούν εντελώς για ένα διάστημα ή να παραμείνουν με έναν από τους δυο. Μια τέτοια προοπτική απώλειας του φιλικού περιβάλλοντος δημιουργεί δισταγμούς, που αναστέλλουν την απόφαση χωρισμού, όσο σοβαροί και να είναι οι λόγοι του. Η πιθανότητα, επίσης, να υπάρξει αλλαγή κατοικίας για τον ένα ή και για τους δυο, επειδή προτιμούν να απομακρυνθούν από την περιοχή, που έζησαν μαζί , είναι ένας σοβαρός λόγος για να υπάρξουν αναστολές στην απόφαση χωρισμού.

Αλλαγή των οικονομικών συνθηκών
Στην εποχή μας, εργάζονται και οι δυο σύντροφοι, γεγονός που διευκολύνει οικονομικά τη ζωή τους και το μοίρασμα των εξόδων. Ενας χωρισμός σημαίνει ότι ο καθένας θα πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του και εξολοκλήρου τον εξοπλισμό ενός δεύτερου νοικοκυριού και τις πάγιες μηνιαίες δαπάνες.

Αλλαγή της συναισθηματικής και ερωτικής ζωής
Χωρισμός σημαίνει μοναξιά για ένα χρονικό διάστημα. Οι περισσότεροι φοβούνται ότι το διάστημα αυτό θα είναι πολύ μεγάλο ή ότι μπορεί να διαρκέσει και για πάντα, αν δε βρεθεί στο μέλλον ο κατάλληλος σύντροφος. Αν και αυτό συμβαίνει πάρα πολύ σπάνια, δεν παύει να δημιουργεί άγχος και αναστολή της απόφασης.
Και στην ερωτική ζωή, επίσης, θα υπάρξει ένα διάστημα στέρησης και ανησυχίας για το μέλλον.

Φόβος της μοναξιάς
Οι περισσότερες γυναίκες φοβούνται ότι θα μείνουν για πάντα μόνες. Αυτό δεν είναι αληθινό. Αντίθετα, η περίοδος αποδιοργάνωσης περνά σχεδόν πάντα και πολύ σπάνια μια γυναίκα δεν ξαναφτιάχνει τη ζωή της.

Τελικά ένα πράγμα είναι βέβαιο: Οτι αυτά τα στάδια τα αντιμετωπίζουν όλοι και όλες που θέλουν να χωρίσουν. Αν πραγματικά ο χωρισμός είναι η μοναδική λύση, τότε χρειάζεται τόλμη και αποφασιστικότητα για να αποδιοργανωθεί η προηγούμενη κοινή ζωή και να αναδιοργανωθεί ο καθένας χωριστά, δείχνοντας σθένος και αντοχή στις δυσκολίες, που θα προκύψουν.

Έτσι θα πρέπει να σκεφτείτε τι είναι αυτό που πραγματικά σας κρατά σε αυτή την σχέση και αν δείτε ότι είναι μόνο οι φόβοι σας και η ανασφάλεια του επόμενου σταδίου τότε ίσως είναι καλύτερο και για τους δύο σας αφού συζητήσετε με βάση την αλήθεια των συναισθημάτων σας να προχωρήσετε παρακάτω.Άλλωστε το οφείλετε στον εαυτό σας να είστε ειλικρινής και ευτυχισμένη.
Να είστε καλά.